logo

اخبار

بازار ارمنستان فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان ایران

بازار ارمنستان فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان ایران

پژوهشگر میز آسیای مرکزی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی گفت: بازار ارمنستان فرصت بسیار ارزشمندی برای تجار و بازرگانان جمهوری اسلامی ایران است.

«ایمان صمدی نیا» افزود: ایران رابطه بسیار خوبی از منظر سیاسی با کشور ارمنستان از قدیم الایام داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه بازار ارمنستان یکی از بازارهای مهم منطقه است، اظهارداشت: حجم بازار این کشور ۱۲,۴ میلیارد دلار است.

پژوهشگر میز آسیای مرکزی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی گفت: بازار ارمنستان فرصت بسیار ارزشمندی برای تجار و بازرگانان جمهوری اسلامی ایران است و همچنین از چند منظر این بازار اولویت دارد.

وی افزود: این کشور سه میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از بهترین اقتصادی های منطقه است.

صمدی نیا با اشاره به اینکه از زمان شوروی سابق کارخانه ها و صنایع متعددی در این کشور وجود داشته و دارد، اظهارداشت: بخش گردشگری، خدمات و کشاورزی ارمنستان نیز در دهه اخیر رونق خیلی خوبی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: همچنین این کشور به دلیل بافت کوهستانی محل استخراج سنگ های معدنی از جمله طلا، مس، آهن و ... بوده و به یک معنا از حیث اقتصادی ظرفیت بسیار بالایی جهت همکاری دو جانبه دارد.

پژوهشگر میز آسیای مرکزی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی گفت: ارمنستان در حوزه غربی ورود به بازار اوراسیا و اروپا برای ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه تاجران و فعالان اقتصادی ارمنستان ارتباطات بسیار خوبی با فعالان اقتصادی روسیه دارند، افزود: روسیه از جمله شرکای اصلی واردات و صادرات این کشور است.

صمدی نیا تصریح کرد: تجار و بازرگانان ایرانی به راحتی می توانند از این طریق به بازار روسیه و ارواسیا وصل شوند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده در کشور نبود شرکت های مدیریت صادرات است و صادرکنندگان بصورت انفرادی عمل می کنند.

پژوهشگر میز آسیای مرکزی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی گفت: این قضیه خوشایند جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که بازار ارمنستان و اوراسیا بازارهای ساختار یافته و پیشرفته ای هستند و نمی توان با مدل ورود به بازار عراق و افغانستان به بازار این کشور ها ورود پیدا کرد.

وی افزود: متاسفانه تجار و بازرگانان ایرانی علاقه مند هستند بدین نحوه وارد بازارهای هدف صادراتی کشور شوند.

صمدی نیا یادآورشد: برای توسعه صادرات به ارمنستان ضرورت ایجاب می کند شرکت های مدیریت صادرات در کشور تقویت و در ضمن پشتیبانی دولتی از آنها صورت گیرد.

زمان انتشار مطلب 06 بهم 1399

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است