دو دهه پیش و قبل از اینکه «جهان دیجیتال» مفهوم معناداری برای همه باشد، آنلاین شدن کسبوکارهای سنتی به مرور زمان بزرگترین تحولی بود که فضای کاری تجربه کرد، اما امروز با سرعت گرفتن قطار دنیا در سراشیبی سرسامآور تغییرات دیجیتال، هر روز فناوریهای نوینی سربرمیآورند که وابستگی فعالیتها به نیروی ذهن انسان را کاهش داده و راهحل مشکلاتی که سابقا فقط از دست انسان برمیآمد به نوآوریهایی چون هوش مصنوعی سپرده شد. هوش ماشینی، نمونه طلایی از خلاقیتهای انسان عصر نوین است که در هر حوزهای وارد شود، کاری برای انجام دادن دارد.
به طور کلی در صنایع مختلف دنیا تقریبا دیگر هیچ کارخانهای نیست که از هوش مصنوعی در خط تولید خود استفاده نکند. به طور مثال اگر قطعهای در یکی از کارخانههای کشور خراب شود، آن را تعویض میکنند. این در حالی است که در سایر کشورها؛ ماشین، زمان تعویض قطعه را از قبل با استفاده از دادهها و تکنولوژی الگوریتمهای هوش مصنوعی ارسال میکند و زمان تعویض را اطلاع میدهد. همچنین کارخانههایی که از هوش مصنوعی استفاده میکنند، ماشینها را به سیستم سفارشگذاری قطعات شرکت متصل میکنند تا در زمان مشخص تعویض قطعه، شرکت بتواند آنها را سفارش داده و به موقع به آن دسترسی پیدا کنند تا خللی در خط تولید ایجاد نشود. همچنین این فناوری میتواند نقش پررنگی در صنعت کشاورزی داشته باشد، به طور مثال پردازش تصویر دیجیتال از طریق هوش مصنوعی برای مرتبسازی و بهینهسازی الگوریتمها در صنعت کشاورزی بسیار کارآمد است
به علاوه این تکنولوژی میتواند به حیطه پیشبینی تقاضا بازار نیز وارد شود. به این ترتیب که اکثرا پیش میآید صاحبان کسبوکار بیشتر از سفارش و فروش خود، کالاها را عرضه کنند یا برعکس آن مشابه دردسر کمیاب شدن کره که مدتی پیش در بازار ایجاد شد. صاحب کسبوکار با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا از طریق هوش مصنوعی میتواند به تعدادی که نیاز بازار است، تولید کند. تناسب میزان تولید با مصرف به خصوص در کالاهای بیدوام و تند مصرف شدیدا به کار میآید و همین حالا هم استارتآپی که با الگوریتمهای هوش مصنوعی به چنین محصولی دست یافته باشد، وجود دارد.
جالب است بدانید یونیکسل برای متصل کردن خریدار به فروشنده از هوش مصنوعی استفاده میکند.
زمان انتشار مطلب | 12 بهم 1399 |
کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است
کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است