logo

دستگاه آسیاب

دستگاه آسیاب به دستگاهی گفته می شود که اگر موادی در آن ریخته شود، به راحتی خرد یا پودر میشود. دستگاه های آسیاب در سایزهای متفاوت موجود می باشد تا شما بر اساس نوع نیازتان سایز مورد نظر خود را انتخاب کنید. این سبک دستگاه هنگام استفاده هیچ گونه گرد و غباری ایجاد نخواهد کرد. درون این دستگاه یک الکترو موتور بسیار قوی وجود دارد که میتواند موادی که به درون آسیاب ریخته میشود را کاملا پودر کند.

دستگاه آسیاب

بیشتر بخوانید: دستگاه فرز CNC

انواع دستگاه آسیاب

  • دستگاه آسیاب چکشی
  • دستگاه آسیاب پره دنده
  • دستگاه آسیاب پین میل
  • دستگاه آسیاب گهواره ای
  • دستگاه آسیاب توپی
  • دستگاه آسیاب جت میل
  • دستگاه آسیاب طبقه بندی هوایی

 

انواع دستگاه آسیاب صنعتی

  • اسیاب صنعتی چکشی
  • آسیاب صنعتی سنگی

انواع دستگاه آسیاب صنعتی

بیشتر بخوانید: دستگاه بادکن اتوماتیک PET

 

  1. دستگاه آسیاب چکشی، دارای یک سری چکش، درون آسیابش می باشد تا با این چکش ها مواد را خورد کند. در واقع چکش های تعبیه شده در آن با سرعت بسیار بالایی به حرکت در می آیند و میتونند مواد را کاملا پودر کنند. اگر بخواهیم شکل آسیاب چکشی را به شما توضیح دهیم، میتوان گفت آسیاب چکشی از یک ظرف استوانه ای شکل ساخته شده است که جنس آن از استیل می باشد که چکسش های درون آن به صورت افقی و عمودی به حرکت در می آیند. 
  2. دستگاه آسیاب پره دنده ای، دارای یک سری تیغه های چرخان در وسط دستگاه می باشد. که با روشن کردن دستگاه تیغه ها با سرعت بسیار بالا شروع به حرکت میکنند و قادر هستند محصول درون آسیاب را پودر کنند. این تیغه ها معمولا برای اجسامی که سفت و سخت نیستند، مورد استفاده قرار میگیرند.
  3. دستگاه آسیاب پین میل، دارای پین برای پودر کردن موادی که درون آن ریخته میشود می باشد. با روشن شدن دستگاه، پین شروع به حرکت میکنند و در سرعت بسیار بالا میتوانند ماده اضافه شده به آن را پودر کنند. این نوع آسیاب، بیشتر برای پودر کردن مواد غذایی استفاده می شود.
  4. دستگاه آسیاب گهواره ای، یک نوع آسیاب به کار رفته در صنعت می باشد که سایز این نوع آسیاب بسیار کوچک می باشد و شما قادر هستید برای استفاده از آن، دستگاه را بر روی میز قرار دهید. از این سبک دستگاه معمولا برای عطاری ها و مراکز تولید ادویه میتوان استفاده نمود.
  5. دستگاه آسیاب توپی، همان طور که از نامش پیداست دارای یک سری گلوله های توپی شکل می باشند، که این گلوله ها از جنس سنگ و فولاد می باشند. پس از وارد شدن مواد به درون آسیاب، این گلوله ها در معرض مواد قرار میگیرند و پس از مدت کوتاهی مواد به طور کامل آسیاب میشوند.
  6. دستگاه آسیاب جت میل، حاوی هوا و گاز می باشد که بر اثر متراکم شدن و سپس بر اثر برخورد محکم به مواد میتواند آن را به طور کامل آسیاب کند. این دستگاه قابل استفاده برای موادی می باشد که به راحتی خورد نمیشوند، بنابراین با استفاده از این نوع آسیاب، میتوان آن را به طور کامل خورد کرد.
  7. دستگاه آسیاب طبقه بندی هوایی، دارای چندین بخش برای انجام عملیات آسیاب می باشد. ظاهر این نوع آسیاب به صورت کاملا عمودی می باشد. این دستگاه دارای دو بخش آسیاب کننده و بخش طبقه بندی تشکیل شده است. ابتدا مواد دارای بخش آسیاب کننده میشوند و بعد از پودر شدن کامل مواد، به بخش طبقه بندی انتقال پیدا میکنند و بنا بر میزان وزنشان روی هر طبقه قرار میگیرند.

 

کاربرد آسیاب در صنعت

کارایی فراوان آسیاب در صنعت که از نیاز های مهم روزمره بشر نیز می باشد، به کار بردن در داروسازی می باشد و با استفاده از آسیاب در مراکز تولید دارو میتوان دارو مورد نظر را پس از پودر کردن به دارو کارآمد تبدیل نمود. کاربرد دیگر این دستگاه برای صنایع ادویه ها می باشد که نیاز به پودر کردن آن ها می باشد. کارایی بعدی این دستگاه میتواند در صنایع تولید آرد باشد که با استفاده از آن میتوان گندم را به راحتی پودر کرد و برای استفاده روزمره بشر آماده عرضه کرد. 

 

کاربرد آسیاب در صنعت

بیشتر بخوانید: قابلیت های دستگاه آسیاب

 

نتیجه گیری

به کار بردن آسیاب صنعتی، قادر است ماده خلق شده را به فرآورده انبوه برساند و استفاده از آن میتواند یک ماده را در مدت زمان بسیار کوتاه و بدون اطلاف وقت پودر کند.

مجموعه یونیکسل دارای متخصصان و کارشناسان حرفه ای در زمینه تولید انواع دستگاه های صنعتی می باشد. شما با خیالی آسوده میتوانید به سفارش و تهیه دستگاه مورد نظرتان بپردازید.

 
سوالات متداول
دستگاه آسیاب یا Mill، دستگاهی است که برای خرد کردن مواد به اندازه کوچکتر و آسیاب کردن آن‌ها به صورت پودر استفاده می‌شود. این دستگاه شامل یک دستگاه خرد کننده و یک دستگاه آسیاب کننده است.
در دستگاه آسیاب، مواد اولیه از طریق سیستم تغذیه به دستگاه خرد کننده منتقل می‌شوند و در آنجا خرد می‌شوند. سپس مواد خرد شده به دستگاه آسیاب کننده منتقل می‌شوند و در آنجا به صورت پودر آسیاب می‌شوند.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است