logo

دستگاه بادکن اتوماتیک PET

 از معضلات اکثر کارخانه ها پدید آوری انواع ماده غذایی، مواد شوینده و...نوع پیچیدن محصولات از نظر استاندارد بودن، بهداشتی بودن و سرعت عمل پیچیدن می باشد. امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی این امکان ایجاد شده تا در مدت زمان بسیار کوتاه، بسته با تعداد بسیار زیاد و رعایت تمام نکات بهداشتی خلق شود. دستگاه اتوماتیک پت، دارای قابلیت پدید آوری در تعداد بالا می باشد و این عامل جزو مزیت اصلی این دستگاه محسوب می شود. استفاده از این دستگاه هیچ نیازی به کمک گرفتن از نیروی بشر نمی باشد و گاهی ممکن است فقط برای عوض کردن قالب ها از یک فرد متخصص یا همان اپراتور نیاز به کمک گرفتن باشد.

دستگاه بادکن اتوماتیک PET

بیشتر بخوانید: دستگاه آسیاب

دستگاه پت چیست؟

پت، دارای ترکیبات مواد پلاستیکی می باشد که این ترکیبات به هیچ وجه دارای خطری برای بدن بشر نمی باشد. پت مخفف پلی اتیلن ترفتالات می باشد. در واقع پت جزو دسته پلیمرها می باشد.

 

کاربردهای دستگاه بادکن اتوماتیک PET

  • بسته بندی دوغ
  • بسته بندی نوشابه
  • بسته بندی آب معدنی
  • بسته بندی شیر
  • بسته بندی روغن
  • بسته بندی اقلام دارویی
  • بسته بندی مواد شوینده
  • بسته بندی مواد آرایشی و بهداشتی

کاربردهای دستگاه بادکن اتوماتیک PET

بیشتر بخوانید:  دستگاه مواد کش

 

ویژگی های دستگاه بادکن اتوماتیک پت

  • این دستگاه قابلیت این را دارد که در یک ساعت، 3500 عدد بطری به مقدار 500 سی سی و 1700 عدد بطری 1/5 لیتری را پر کند.
  • قبل از شروع کار حتما باید برنامه ریزی دقیق را که توسط برنامه نویس ایجاد شده را از طریق کامپیوتر وارد دستگاه بادکن اتوماتیک پت کرد تا تمام مراحل را به درستی طی کند.
  • تمام قطعات موجود در این دستگاه پت اتوماتیک، از بهترین و بالا ترین کیفیت برخوردار است.
  • این دستگاه با شتاب و قدرت بسیار بالایی کار میکند.
  • دارای قابلیت عوض شدن قالب ها، توسط اپراتور دارد.
  • استفاده کردن از آن بسیار راحت می باشد.
  • استفاده از این دستگاه به صورت اتوماتیک، در زمان صرفه جویی میکند.
  • ساختار این دستگاه بسیار ساده می باشد و استفاده از آن فاقد هرگونه پیچیدگی می باشد.

 

عملکرد دستگاه بادکن اتوماتیک پت

ابتدا پریفرم ها باید از قسمت ورودی وارد بادکن بشوند سپس از طریق لامپ هایی که درون این دستگاه تعبیه شده و دارای اشعه قرمز است گرم می شود. بعد همان گونه که از نام آن پیداست به طور کاملا اتوماتیک، به قسمت بادکن جا به جا شده و برای راه اندازی و رفع نیازهای موجود در این دستگاه، تنها به یک فرد متخصص نیاز می باشد. به دلیل این که این دستگاه کاملا به صورت اتوماتیک می باشد، سرعت تولید در آن افزایش می یابد و قیمت آن نسبت به بادکن دستی بسیار گران تر می باشد.

 

عملکرد دستگاه بادکن اتوماتیک پت

بیشتر بخوانید: دستگاه گرمکن قالب

 

مراحل تولید بطری در دستگاه بادکن اتوماتیک پت

ابتدا ماده اولیه که شامل پلی اتیلن است را از طریق دستگاه تزریق به پریفرم تغییر می کند واپراتور این پریفرم ها را درون یک قسمت مخصوص می ریزد، سپس باید تا مدتی درون آن بماند و بعد طی یک سری عملیات و حرارت دهی به پریفرم ها، به ظرف پلاستیکی تبدیل می شود. 

 

نتیجه گیری

برای کارخانه ها با فرآورده انبوه شایسته ترین قصد، در نظر گرفتن بادکن آن هم به صورت اتوماتیک است. با به کار بردن آن میتوانید طی مدت زمان بسیار کوتاه بطری با تعداد بسیار بالا به تولید رسانده و آماده پخش کنید.


مجموعه یونیکسل تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین ها به شما عزیزان تقدیم می نماید چون شما ارزنده، بهترین ها هستید. یونیکسل با تهیه و ارسال دستگاه های بادکن اتوماتیک، میزان تولید را نیز افزایش می دهد.  

سوالات متداول
دستگاه بادکن اتوماتیک PET، دستگاهی است که برای بادکردن و بسته‌بندی بطری‌های PET (پلی اتیلن ترفتالات) به کار می‌رود. این دستگاه شامل یک سیستم انتقال، یک سیستم بادکردن و یک سیستم بسته‌بندی است.
برای یک دستگاه بادکن اتوماتیک PET، ویژگی‌هایی مانند دقت بالا در بادکردن بطری‌ها، سرعت بالا در بسته‌بندی، کارایی بالا، کاهش هزینه‌های تولید، قابلیت اتصال به خط تولید اتوماتیک، و قابلیت کنترل دما و فشار در هنگام بادکردن بطری‌ها بسیار مهم هستند. همچنین، دستگاه باید قابلیت تغیر حجم بسته‌بندی بطری‌ها را داشته باشد تا بتوان انواع مختلفی از بطری‌های PET را بسته‌بندی کرد. همچنین، دستگاه باید دارای قابلیت حذف هوا از داخل بطری‌ها قبل از بسته‌بندی باشد تا باعث افزایش عمر مفید محصول شود. در نهایت، دستگاه باید دارای سیستم کنترل خودکار برای تشخیص و رفع خطاهای احتمالی در هنگام کار باشد.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است