logo

دستگاه بادکن دستی PET

جنس پت دستی از پروفیل می باشد و جنس بدنه آن نیز، از ورق تشکیل شده است. درهای باد کن دستی از آلمینیوم آلیاژی ساخته شده است. برای ساخت پت های دستی سعی بر این است که، از بهترین و مرغوب ترین مواد استفاده شود. پت دستی شامل قطعات زیادی از جمله: کلیدها و دستگیره های پلاستیکی می باشد. تمام قسمت ها و تمام قطعات موجود در این نوع دستگاه با دقت تمام ساخته میشود. از آنجایی که بسته بندی یک محصول، نشان دهنده کیفیت و برتری آن می باشد و اصل بازار یابی از طرق بسته بندی محصول صورت میگیرد.

دستگاه بادکن دستی PET

 

روش کارکرد دستگاه بادکن دستی PET

پس از تولید بطری مورد نظر، دستگاه محصول را با فشار فراوان وارد بطری میکند. قبل از این که محصول وارد بطی شود حتما به این موضوع توجه داشته باشید که درون بطری از وجود هر هوایی به دور باشد و در واقع فاقد هوا باشد. اگر بطری آلوده بود قبل از وارد شدن محصول به درون آن، حتما آن را بشویید. سیستم این دستگاه قابل برنامه ریزی می باشد و میتواند محصول را طبق برنامه ریزی دقیق درون بطری بریزد و برای پر کردن محصول از سیستم پی ال سی استفاده میشود. این دستگاه ابتدا به اندازه گیری دقیق محصول میپردازد، سپس محصول را داخل بطری میریزد.

 

تفاوت دستگاه بادکن دستی PET با دستگاه بادکن اتوماتیک چیست؟

برای راه اندازی دستگاه پت دستی، نیاز به یک فرد متخصص یا همان اپراتور می باشد تا برخی مراحل تولید را به صورت دستی و بدون کمک دستگاه انجام داد. ابتدا پریفرم ها را در قسمت های از قبل مشخص شده میریزند، سپس دستگاه به صورت خودکار و از قبل برنامه ریزی شده، باید پریفرم خام را وارد دستگاه کند. و بعد از تغیراتی آن را وارد کوره بکند. پس از این که پریفرم ها به مقدار کافی گرم شد، دستگاه به صورت کاملا خودکار، پریفرم های نیمه آماده را به دست اپراتور می رساند و در این مرحله اپراتور وظیفه دارد تا پریفرم های نیمه آماده را به بخش بادکن منتقل کند.

 

نکات مهم هنگام خرید دستگاه بادکن دستی PET

هنگام خرید دستگاه بادکن دستی پت، حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که یک فرد متخصص که از این امور اطلاع دارد را همراه خود ببرید یا بر ای خریداری از او مشورت بگیرید. دستگاه بادکن دستی دارای یک سری قلق ها و پیچیدگی های خاص خودش می باشد که حتما با کمک گرفتن از یک فرد با تجربه میتوانید این قلق ها را به سرعت یاد بگیرید. انواع دستگاه پت از نظر قیمتی کاملا گران می باشد و متاسفانه برخی افراد به دلیل مقرون به صرفه نبودن آن، از این موقعیت استفاده میکنند و از مردم سود جویی میکنند تا دستگاه جعلی را به فروش برسانند. برای این که از این سود جویی به دور باشید، حتما توجه داشته باشید که به استانداردهای روی دستگاه ها دقت کنید.

 

تولید بطری همراه با دستگاه بادکن دستی پت

به طور کلی بادکن پت، تولید بطری را انجام می دهد که توسط حرارت دادن صورت میگیرد. با حرارت دادن پریفرم، پس از مدتی شکل ظاهری خود را از دست میدهد و نرم میشود و سپس پریفرم نرم شده داخل قالب ریخته میشود. بعد از آن پرفرم شکل گرفته و آماده استفاده می باشد.

 

تولید بطری همراه بادستگاه بادکن دستی PET

 

انواع دستگاه بادکن پت

1- دستگاه بادکن پت اتوماتیک

در دستگاه بادکن اتوماتیک PET، تمام مراحل تولید بطری همراه با این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام میگیرد. در واقع این دستگاه به طور کاملا اتوماتیک پریفرم را حرارت و انتقال می دهد. معمولا این دستگاه تنها به یک اپراتور جهت برخی تنظیمات نیاز دارد.

 

2- دستگاه بادکن پت نیمه اتوماتیک

در دستگاه بادکن پت نیمه اتوماتیک هیچ عنوان از نیروی انسانی کمک گرفته نخواهد شد، بلکه با یک سری تنظیمات بر روی این دستگاه میتواند تمام مراحل را به صورت اتوماتیک انجام بدهد. کوره موجود در این دستگاه به صورت اتوماتیک تنظیم میشود.

 

3- دستگاه بادکن پت دستی

تمام مراحلی که باید توسط این دستگاه صورت بگیرد، توسط یک فرد متخصص(اپراتور) انجام میگیرد. برای کمک گرفتن از این سبک دستگاه برای ساخت بطری حتما نیاز است از یک یا چند متخصص کمک گرفته شود. با پیشرفت علم، حرارت پریفرم توسط لامپ مادون قرمز صورت میگیرد که بسیار آسوده می باشد. این کار باعث کاهش از حدر رفتن انرژی می شود و میزان حرارت را پایین می آورد.

 

انواع دستگاه بادکنPET

 

نتیجه گیری

دستگاه بادکن دستی PET، با کمک گرفتن از نیروی انسانی، میتواند برخی از مراحل روند تولید بطری را همراهی کند. این دستگاه با کمک گرفتن از دست بشر که حتما باید متخصص باشد و در این زمینه آگهی داشته باشد کمک گرفته میشود. دستگاه پت اولین دستگاه تولید بطری، با کمک دست می باشد.

شما عزیزان میتوانید با در ارتباط بودن با متخصصان مجموعه یونیکسل، بهترین و مرغوب ترین دستگاه را انتخاب نمایید. شما میتوانید بدون هیچ واسطه ای از مجموعه یونیکسل خریداری کنید و از خدمات عالی این مجموعه بهره ببرید.

سوالات متداول
دستگاه بادکن دستی PET یک دستگاه صنعتی است که از آن برای بادکردن و شکل‌دهی به قطعات PET استفاده می‌شود. این دستگاه معمولاً در صنایع بسته‌بندی، تولید ظروف آب معدنی، نوشابه و صنایع دیگری که از قطعات PET استفاده می‌کنند، به کار می‌رود.
دستگاه بادکن دستی PET با استفاده از هوای فشرده، قطعات PET را باد می‌دهد و آن‌ها را به شکل مورد نظر خود تغییر شکل می‌دهد. این دستگاه شامل دو بخش اصلی است: محفظه بادکن و کمپرسور هوا. در ابتدا قطعات PET در محفظه بادکن قرار می‌گیرند و سپس با استفاده از کمپرسور هوا، هوای فشرده به محفظه بادکن تزریق می‌شود تا قطعات PET باد شوند و شکل‌دهی شوند.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است