logo

دستگاه تراش CNC

یکی از ابزار مهم برای تولید بیشتر قطعات، دستگاه تراش CNC می باشد. برای استفاده کردن از این دستگاه، ابتدا باید دستگاه CNC را به یک کامپیوتر متصل کرد تا با برنامه های دقیق تری پیش بروند. به این دلیل که در زمان های گذشته تراش دادن قطعات، کاری دشوار و زمان بر بوده، بنابراین با اختراع دستگاه تراش CNC ، میتوان به تراش قطعات سرعت عمل بالایی داد. این دستگاه با متصل شدن به کامپیوتر، توسط سیستم یک سری برنامه ها نظیر: برنامه سی ای دی و برنامه سی ای ام به دستگاه، یک سری دستور العمل هایی میدهد تا دستگاه CNC به درستی تمام وظایف خود را به جا بیاورد. 

 

دستگاه تراش CNC

 

عملکرد دستگاه تراش CNC

برای عملکرد ابتدایی دستگاه سی ان سی، همان گونه که در بالا توضیح دادیم حتما باید قبل از آن توسط برنامه های سی ای دی و سی ای ام برنامه ریزی شود. در واقع اول باید برنامه نویس، برنامه ای متناسب با عملکردی که میخواهد بنویسد سپس طی مراحلی که گفته شد، بر روی دستگاه سی ان سی برنامه را بندازد تا همانند با برنامه ریزی او دستگاه آماده خدمت رسانی باشد. بعد از ارسال برنامه، که قبلا توسط برنامه نویس تعبیه شده، دستگاه سی ان سی به طور خودکار آماده تراش قطعات می باشد.

 

مزییت های استفاده ازدستگاه تراش CNC

  • راه اندازی دستگاه سی ان سی بسیار آسوده می باشد.
  • به راه انداختن تنظیمات این دستگاه بسیار کاری آسوده می باشد.
  • دستگاه سی ان سی با دقت بسیار بالایی تراش بر روی قطعات را انجام میدهد.
  • بهره بردن از این دستگاه، سرعت عمل تراشیدن قطعات را بالا می برد.

 

مزییت های استفاده ازدستگاه تراش CNC

 

کاربردهای دستگاه CNC

دستگاه تراش CNC، قابل استفاده در کارخانه ها و تولیدی های بزرگ می باشد، در واقع دستگاه سی ان سی، کاربردهای فراوانی در کارخانه های تولید انواع قطعات دارد و حضور آن بسیار الزامی می باشد. استفاده از این دستگاه در کارخانه های خودروسازی، ساختن انواع اسلحه، وسایل الکترونیکی، برش دادن انواع فلز و... بسیار زیاد کاربرد دارد. حتی تراش دادن اجسام چوبی در صنایع تولید مبلمان، میز، صندلی و... جزو کاربرد های بی شمار دستگاه تراش CNC به حساب می آید.

 

قطعات تشکیل دهنده تراش CNC

  • کله گی( سرپوش)
  • پایه برای تراش دستگاه سی ان سی
  • اسپیندل
  • مته مرغک
  • جعبه حاوی دنده گیربکس
  • کالسکه
  • میز
  • اسلاید تراورس
  • کامپوزیت
  • ابزار گیر
  • بال اسکرو
  • کاور بر حسب محور ایکس
  • میز برای متصل شدن دستگاه سی ان سی 

 

انواع دستگاه تراش

  1. دستگاه تراش عمودی سی ان سی
  2. دستگاه تراش افقی سی ان سی

 

انواع دستگاه تراش cnc

 

در دستگاه تراش عمودی CNC، دستگاه کامل به طور قائم و یا همان عمودی به چرخش در می آید و در قطعه تغییرات ایجاد میکند. از این نوع دستگاه بیشتر برای برش دادن قطعات بسیار بزرگ کمک گرفته میشود و این سبک دستگاه تراش عمودی بسیار دقیق عمل میکند. این مدل دستگاه از نظر هزینه ای تقریبا گران قیمت می باشد.

دستگاه تراش افقی CNC، معمولا در بیشتر مشاغل دیده شده و هم دارای کاربرد فراوانی می باشد. این دستگاه با ابزار دلخواه که متناسب با آن نیاز به فرم دادن می باشد بر روی این دستگاه تعبیه خواهد شد. این نوع دستگاه، معمولا برای قطعات کوچک و ظریف تری به کار می رود. این دستگاه در زمان کارکردن به صورت افقی عمل میکند اما برای تراش، جسم را به صورت عمودی قرار خواهند داد تا تراش ها به صورت منظم تری انجام شود.

 

نکات مهم هنگام خریدن دستگاه تراش CNC

برای خریدن دستگاه تراش CNC، با کیفیت بالا حتما باید به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت توجه کنید. تشخیص یکدستگاه تراش CNC، با کیفیت بسیار بالا کار هر فردی نمی باشد بنابراین شما برای انتخاب این سبک دستگاه باید از یک متخصص ماهر در این زمینه کمک بگیرید. عامل مهم برای شروع تراش کاری میزان مقاومت و کیفیت بالای گیره ای می باشد که باید قطعه را نگهداری کند تا عملیات تراشکاری با موفقیت سپری شود. نکته بعدی که باید به آن دقت کنید این است که بررسی کنید دستگاه تراشکاری تا چه حدی تحمل تراش دادن انواع قطعات، با ضخامت های متفاوت دارد. عاملی مهم دیگر برای تهیه دستگاه سی ان سی این است که، شما باید بدانید چه مقدار هزینه برای خرید دستگاه سی ان سی در نظر گرفته اید، بنابراین بنا به هزینه ای که کنار گذاشتید میتوانید این دستگاه را با کیفیت و ویژگی های گوناگون تهیه کنید.

 

نتیجه گیری:

دستگاه تراش CNC، قابلیت این را دارد که در مدت زمان بسیار کوتاه یک قطعه را با ظرافت بالا تراش دهد. استفاده از این دستگاه برای قطعات با ضخات بالا و قطعات با ضخامت پایین بسیار کاربردی می باشد. برای دریافت اطلاعات کافی در رابطه با دستگاه فرز CNC میتوانید این بخش را مورد مطالعه قرار دهید.


مجموعه یونیکسل تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین ها به تقدیم می نماید. یونیکسل با ساخت و ارائه انواع دستگاه های تراش، قادر به تراش دهی بسیار ظریف و تمیز قطعات مورد نظر شما می باشد.

سوالات متداول
بله، دستگاه تراش CNC برای تولید قطعات پیچیده بسیار مناسب است. با استفاده از دستگاه تراش CNC، می‌توان قطعات با دقت بالا و با پیچیدگی‌های چند وجهی را تولید کرد. این دستگاه قابلیت تولید قطعات با ابعاد و اشکال مختلف را دارد و می‌تواند در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، هوافضا، الکترونیک، پزشکی و... استفاده شود. با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص تراش CNC، می‌توان برنامه‌های پیچیده را با دقت بالا و به صورت خودکار تهیه کرد و به دستگاه تراش CNC ارسال کرد تا قطعات مورد نظر با دقت بالا تولید شوند.
بله، مثال‌های زیادی از کاربرد دستگاه تراش CNC وجود دارند. برای مثال، دستگاه تراش CNC در صنعت خودروسازی برای تولید قطعاتی مانند دیسک ترمز، پیستون، شافت‌های نیروگاهی، قطعات اتصالی، و غیره استفاده می‌شود. همچنین، در صنعت هوافضا نیز از دستگاه تراش CNC برای تولید قطعات پیچیده مانند بردهای الکترونیکی، قطعات موتورهای جت، و غیره استفاده می‌شود.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است