logo

دستگاه گرمکن قالب

از مراحلی که برای پدید آوردن محصولات پلاستیکی کاربردی می باشد، مصرف دستگاه تزریق است. ابتدا باید سیلندرها، برای بهره گیری از دستگاه گرم بشوند. برای گرم شدن سیلندر نیاز به گرمکن می باشد که این گرمکن ها در دور سیلندر قرار دارند و به گرم کردن سیلندرها می پردازند و مواد داخل سیلندر را تا درجات بالا گرم میکند. سیلندرها قادر به ذوب کردن مواد داخل سیلندر بوده و حرارت سنج تعبیه شده بر روی آن، باعث شده میزان حرارت توسط دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک روشن و خاموش بشود. از ماده های زیادی جهت گرم نمودن سیلندر میتوان استفاده کرد، که این ماده ها نظیر: روغن گرم، بخار آب و گازها است. به دلیل اینکه برای راه اندازی و گرم کردن سیلندر، احتیاج به اجزای زیادی میشود و ممکن است این اجزا کمی جاگیر باشد، استفاده از سیلندر برقی گزینه به شدت مناسبی می باشد. 

دستگاه گرمکن قالب

ویژگی های دستگاه گرمکن قالب:

  1.  پریز برای روشن کردن گرمکن
  2.  داخل گرمکن از پوششی که جنس آن فلزی می باشد تشکیل شده است.
  3. بخش خارجی یا همان بدنه گرمکن از یک حفاظ حرارتی تشکیل شده تا آسیبی به گرمکن وارد نشود.
  4. دارای پیچ های بسیار قوی برای متصل کردن گرمکن به دور سیلندر می باشد.
  5. دارای ورقه مخصوص که جنس آن از فلز می باشد که وظیفه آن انتقال دادن حرارت به گرمکن می باشد و باعث میشود در ساعت های طولانی گرمکن را گرم نگه دارد. 

انواع دستگاه گرمکن از نظر نوع جنس:

  • نوع اول، که شامل عایق فلزی می باشد.
  • نوع دوم، که شامل سطحی سرامیکی می باشد. 

اقسام تشکیل دهنده ی گرمکن نوع اول:

1- دوشاخه

2- محافظ داخلی

3- محافظ میانی

4- محافظ خارجی

5- پیچ

6- نوار سرامیکی

7- عایق

اقسام تشکیل دهنده ی گرمکن نوع اول

مزیت های استفاده کردن از دستگاه گرمکن قالب: 

  • تهیه ی آن کاملا مقرن به صرفه می باشد.
  • قابلیت ساخت قطعه های کاملا با کیفیت را دارد.
  • ساختن قالب با بهترین قیمت 
  • هدایت گرما به طور کاملا منظم
  • افت فشار، در این دستگاه به میزان حداقل خود می رسد. 
  • این دستگاه تمام مراحل را به تعادل کامل می رساند.

کاربرد دستگاه گرمکن قالب:

 گرمکن برای گرم کردن قالب استفاده میشود و با استفاده از این دستگاه میزان درجه حرارت تنظیم می شود. در واقع در مراحل ابتدایی ساختن قالب بعد از اتمام ساخت نیازی به تنظیماتی می باشد تا دستگاه به حالت قبل برگردد و خنک شود. 

کاربرد دستگاه گرمکن قالب

امکانات دستگاه گرمکن قالب:

  1. دارای تجهیزات کنترل دما می باشد.
  2. قابلیت اجرا در دماهای بسیار بالا
  3. قابلیت ایجاد تبادل و تعادل دما
  4. میتوان از قطعات و ابزار گوناگونی جهت حفاظت کردن دستگاه استفاده نمود. 

نتیجه گیری:

در مرحله به کار بردن دستگاه تزریق پلاستیک، جهت ساختن محصولات پلاستیکی، حتما دستگاه تزریق، باید دارای گرمکن باشد تا مواد درون آن گرم شود و جایگاه اصلی آن به دور سیلندر ها می باشد که در مدل برقی فضای کمی را در محیط اشغال میکند. بیشتر یخوانید: فروش ماشین لیفتراک ، دستگاه آسیاب ، دستگاه گازگیر افراد مجموعه یونیکسل، می کوشند تا با تولید بهترین ها،درجه یک ترین دستگاه ها را خدمت شما عرضه کند، زیر را شما عزیزان لایق بهترین ها هستید. 

 
سوالات متداول
دستگاه گرمکن قالب یا Mold Heater، دستگاهی است که برای گرم کردن قالب‌های ساخته شده از فلز و استفاده در فرآیند تزریق پلاستیک به کار می‌رود. این دستگاه شامل یک سیستم گرمایشی و یک سیستم کنترل دما است.
در دستگاه گرمکن قالب، قالب ساخته شده از فلز در داخل دستگاه قرار می‌گیرد و با استفاده از سیستم گرمایشی، دمای آن به دمای مورد نیاز برای فرآیند تزریق پلاستیک رسیده می‌شود. سیستم کنترل دما نیز به منظور کنترل دمای قالب و حفظ آن در دمای مطلوب در طول فرآیند تزریق پلاستیک به کار می‌رود.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است