logo

قابلیت های دستگاه آسیاب

قصد داریم در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با قابلیت های دستگاه آسیاب خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. در واقع دستگاه آسیاب یکی دیگر از ماشین های مهم در صنعت تولید است. ما به طور کامل تعریف، قطعات، اصل کار، عملکرد، مزایا، کاربرد دستگاه آسیاب را به طور مفصل در ادامه خواهیم گفت. 

 

قابلیت های دستگاه آسیاب

بیشتر بخوانید: قابلیت های دستگاه چیلر

دستگاه آسیاب چیست؟

دستگاه آسیاب یک ماشین ابزار تولیدی است که در صنعت تولید استفاده می شود که در آن چرخ های آسیاب در پست ابزار متصل می شود و قطعه کار به میز کار ثابت می شود و با شروع عملیات مواد ناخواسته را حذف می کند تا به سطح مورد نظر برسد. 

قابلیت های دستگاه آسیاب در چیست؟

  • پایه یا تخت

پایه یا تخت از جنس چدن می باشد، نحوه قرارگیری آن به صورت افقی می باشد و قسمت پایینی دستگاه، آسیاب است و از تمام قطعات با جنس های گوناگون پشتیبانی می کند. هنگامی که کار ماشین شروع می شود مقداری ارتعاش رخ می دهد بنابراین پایه به عنوان جاذب ارتعاشات عمل می کند.

  • ستون

این ستون همانند یک ستون عمودی دستگاه است که در این قسمت چرخ ساینده، سر چرخ و حفاظ چرخ نگهداری می شود و جنس این ستون نیز از چدن می باشد.

  • سر سر

در ماشین تراش این بخش به عنوان مرکز زنده شناخته می شود، کار سر استوک مطابق با مرکز است و به گرفتن قطعه کار کمک می کند.

  • دمپایی

 به عنوان نقطه مرده شناخته می شود و همچنین چسبندگی قطعه کار را فراهم می کند.

  • میز کار

امروزه در دستگاه آسیاب جدید، سر و دم با میز کار جایگزین شده است. میز کار مانند یک چاک مغناطیسی است که قطعه کار را نگه می دارد.

  • سر چرخ

در این قسمت چرخ های ساینده، که ابزار کار ما هستند قرار می گیرند و به صورت عمودی بالا و پایین حرکت می کنند. با استفاده از عقربه فید می توانیم سر چرخ را تنظیم کنیم. این سر چرخ را به سمت پایین حرکت دهید تا چرخ دستگاه آسیاب بتواند قطعه کار را لمس کند. سر چرخ از یک چرخ سنگ زنی و موتور محرک تشکیل شده است.

 

قابلیت های دستگاه آسیاب در چیست؟

بیشتر بخوانید: دستگاه گازگیر

چرخ دستگاه آسیاب 

چرخ دستگاه آسیاب یا ساینده ابزار اصلی ما است که در اینجا برای حذف مواد ناخواسته از قطعه کار برای به دست آوردن صافی و سطح مورد نظر استفاده می شود. چرخ ها با یک ذره ساینده پوشیده شده اند، چرخ ساینده انواع و خواص مختلفی دارد. چهار ماده ساینده متداول برای سطح چرخ دستگاه آسیاب وجود دارد که عبارتند از: اکسید آلومینیوم، کاربید سیلیکون، نیترید بور مکعبی (CBN) و الماس.

نازل تامین مایع خنک کننده

کار اصلی نازل تامین مایع خنک کننده، خنک کردن یا کاهش دمای تولید شده در حین انجام عملیات است. اگر این قطعه وجود نداشته باشد، به دلیل دمای بالا بین چرخ و قطعه کار، احتمال سایش و پارگی زیادی وجود دارد، مایع خنک کننده ممکن است آب یا هر روغن دیگری باشد.

اصل کار دستگاه قالب

به طور خلاصه می توان گفت که کار دستگاه قالب این است که، قطعه کار در برابر چرخ ساینده دوار تغذیه می شود که در 5 مرحله آن را توضیح دادیم:

  1. ابتدا دستگاه را با یک برس تمیز، تمیز کنید.
  2. قطعه کار در میز کار ثابت می شود. و ابزاری که دستگاه قالب است نیز در قسمت نگهدارنده ابزار ثابت می شود.
  3. اکنون با کمک چرخ تراورس، ابزار و قطعه کار را تنظیم می کنیم و آن را در تماس قرار می دهیم و مطمئن می شویم که شکاف کمی وجود دارد زیرا دستگاه را راه اندازی نکرده اید.
  4. پس از همه، بین قطعه کار و ابزار قرار دهید، مطمئن شوید که نازل تامین مایع خنک کننده را بررسی کرده و مایع را در آن پر کنید تا زمانی که عملیات شروع شد، به طور خودکار یا دستی آن را تامین کند.
  5. اکنون با تامین برق سیستم، چرخ شروع به چرخش می کند و اکنون ابزار را با قطعه کار در تماس قرار می دهد. به تدریج خوراک را مطابق با ابعادی که می خواهید تهیه کنید.

انواع عملیات دستگاه قالب

  • عملیات سنگ زنی سطحی
  • عملیات سنگ زنی استوانه ای
  • عملیات سنگ زنی نخ
  • سنگ زنی داخلی و خارجی
  • سنگ زنی بدون مرکز
  • عملیات سنگ زنی فرم
  • عملیات آسیاب مرطوب و خشک

انواع عملیات دستگاه قالب

بیشتر بخوانید: دستگاه مواد کش

 

نتیجه گیری

از آنجایی که دستگاه آسیاب صنعتی، جزو مهم ترین و کاربردی ترین اجسام مورد نیاز در برخی کارخانه ها و تولیدی ها می باشد. درنتیجه الزامی است که پیش از تهیه ی آن، قابلیت های دستگاه آسیاب را به طور تمام و کمال بدانید تا بهترین گزینش را داشته باشید. 

مجموعه یونیکسل با تولید و پخش مرغوب ترین و به روز ترین دستگاه های صنعتی، شما را در هر شاخه که کارآفرینی میکنید رشد می دهد. 

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است