logo

قابلیت های دستگاه بادکن دستی

امروزه برای تولید و پخش انواع قطعات پلاستیکی از جمله بطری های نوشیدنی، نیازند پت دستی هستیم. علاوه بر کاربرد پت دستی در تولید قطعات پلاستیکی، در صنایع غذایی هم کاربردهای فراوانی دارد. هر زمانی با بطری و یا ظروف پلاستیکی شفاف و مستحکم برخورد داشتید آگاه باشید از مرغوب ترین دستگاه بادکن دستی استفاده شده است. دو نکته مهمی که این دستگاه برای تولید قطعات دارا می باشد:

  1. کیفیت بهداشت بالا
  2. ضریب سلامتی بالا

علت اصلی حساسیت بالا برای کیفیت این دستگاه این است که از آن برای ایجاد ظروف دارویی هم استفاده می شود. بنابراین برای حفظ سلامت افراد و فرسوده نشدن داروها باد از ظروف مستحکم استفاده شود. پت کوتاه شده کلمه، پلی اتیلن ترفتالات می باشد که خود، از زیرمجموعه های پلاستیکی تشکیل شده است. 

قابلیت های دستگاه بادکن دستی

بیشتر بخوانید: دستگاه بادکن اتوماتیک PET

اقسام تشکیل دهنده دستگاه بادکن دستی:

به طور کلی دستگاه پت دستی تنها از سه قسمت تشکیل شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  1. بادکن
  2. کمپرسور، که وظیفه برقراری و راه اندازی یا به اصطلاح به حرکت انداختن دستگاه را بر عهده دارد. 
  3. کوره، موظف است تا پریفرمی که دخل دستگاه است را گرم کند و سپس به راه اندازی مهم ترین قسمت دستگاه پت دستی که بر روی آن قالب دستگاه نصب شده است بپردازد.

پریفورم چیست؟

به مواد اولیه ای که برای راه اندازی دستگاه از آن استفاده می شود، پریفورم میگویند. خود ماده پریفورم، در صنایع زیادی قابل تولید و عرضه می باشد و میتوان از آن کسب درآمد نمود. در واقع یکی از کاربردهای پریفورم استفاده از آن در صنعت تولید قطعات پلاستیکی نیز می باشد. لازم به ذکر است هرچه کیفیت پریفورم بیشتر باشد موادی که توسط پت دستی به تولید میرسد هم، دارای کیفیت بالا خواهد بود. نتیجه میگیریم حتما به کیفیت پریفورم و همچنین مواد اولیه توجه داشته باشید. 

کاربردهای دستگاه بادکن دستی:

  • تولید انواع بطری با حجم های گوناگون
  • قادر به تولید 850 عدد بطری در قالب های مخصوص طی مدت زمان کوتاه 
  • دارای تجهیزات هواسازی همراه با طراحی ویژه
  • استفاده از کوره حاوی پریفورم
  • دارای تجهیزات تنظیمات کنترل دما برای المنت های گرمایشی تا پریفورم ها گرمای مناسب خود را دریافت کنند.
  • برای راه اندازی دستگاه، نیازی به آموزش خاص و یا نیروی انسانی نیست.
  • نصب کردن و راه اندازی این دستگاه عملی فوق العاده آسان و بدون دردسر می باشد.
  • قابلیت تولید گالن با حجم های متفاوت
  • قابلیت تنظیم در بالاترین دماها و عدم تریب در دمای بالا به دلیل وجود دیوارهای ضخیم

کاربردهای دستگاه بادکن دستی

بیشتر بخوانید: همه چیز درمود دستگاه بادکن پت نیمه اتوماتیک

قبل از خرید بادکن دستی به چه نکاتی باید دقت نمود؟

اولین و مهم ترین نکته ای که هنگام خرید دستگاه بادکن دستی باید به آن توجه نمود، تعداد نسخه تولید قطعات می باشد. زیررا اگر تعداد تولید شده با تعداد درخواستی برار نباشد سبب نارضایتی خریدار می شود. نکته ی دوم، یافتن بهترین نوع پریفورم است که در سطح بازار قابل عرضه می باشد. در نتیجه از کیفیت مواد اولیه به هیچ عنوان غافل نشوید. یکی از قسمت های پراهمیت هنگام خرید بادکن دستی، قالب های موجود برای این دستگاه می باشد. قالب ها در کیفیت و زیبایی ظاهری بطری ها نقشی اساسی دارند. طراحی و نوع آلیاژی که برای ساخت قالب ها استفاده می شود، در خروجی کار کاملا قابل مشاهده و تشخیص می باشد. جنس قالب باید کاملا نشکن باشد، از جمله جنس های پیشنهادی؛ چدن می باشد، زیررا چدن کاملا نشکن می باشد و در کارخانه ها و تولیدی ها میتوان با خیالی آسوده از آن استفاه نمود. آخرین نکته، انتخاب کمپرسوری با ظرفیت بالا می باشد، چراکه اگر مپرسور دارای ظرفیت کمی باشد با کمبود تعداد محصول مورد نظر روبه رو خواهیم شد. 

مراحل ساخت قالب برای دستگاه بادکن دستی:

  1. مشخص نمودن ظاهر و طرح بطری، که با نشان دادن طرح های جدید و خاص گوناگون به مشتری آن را قطعی میکنیم. درواقع هرچه سعی بر این داشته باشید که قالبی خاص و جدید برای دستگاه خود انتخاب کنید، به بهتر دیده شدن محصول خود کمک خواهید کرد.
  2. پس از مشخص کردن نوع قالب به طراحی سه بعدی آن در اندازه و حجم های گوناگون پرداخت خواهد شد. 
  3. بعد از پرینت طرح سه بعدی که توسط مشتری انتخاب شده است، شروع به ساخت بطری همانند طرح سه بعدی خواهند کرد. 
  4. پس از مشاهده طرح سه بعدی و تایید توسط مشتری، تولیدکننده به ساخت قالب با تعداد بالا می پردازد. 

مراحل ساخت قالب برای دستگاه بادکن دستی

نتیجه گیری

اگر شما قصد خریداری دستگاه بادکن دستی یا دستگاه بادکن اتوماتیک PET برای کارخانه و یا تولیدی دارید، حتما قبل از آن باید یک سری نکات را درنظر بگیرید. به قابلیت های دستگاه بادکن دستی توجه نمایید و بدانید از یک دستگاه بادکن دستی درجه یک چه انتظاراتی دارید.

مجموعه یونیکسل، با تولید بهترین نوع دستگاه بادکن دستی در خدمت شما عزیزان می باشد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با شناخت انواع دستگاه، با مجموعه یونیکسل در ارتباط باشید.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است