logo

قابلیت های دستگاه گرمکن قالب

گرمکن ها در اصل وظیفه ی گرم کردن قالب و نگهداری آن در بالا ترین دما را دارند و علاوه بر آن دارای کاربردها و قابلیت های مشابهی نیز می باشد. اگر شما سعی دارید به قابلیت های دستگاه گرمکن قالب پی ببرید تا انتها با ما همراه باشید.  

 

قابلیت های دستگاه گرمکن قالب

بیشتر بخوانید: قابلیت های دستگاه چیلر

 

اهداف واحدهای کنترل دمای دستگاه گرمکن قالب 

  1. ابتدا قالب را تا دمای عملیاتی بالا ببرید.
  2. در حین کار دما را حفظ کنید.
  3. تلفات حرارتی ناشی از جذب و تشعشع را جبران کنید.

فرمول محاسبه بار حرارتی مورد نیاز فرآیند برای واحدهای کنترل دمای قالب در این سند مورد بحث قرار گرفته است. بخاری ها بر اساس رتبه بندی کیلووات انتخاب می شوند. یعنی مقدار انرژی گرمایی وارد شده به سیستم که بر حسب هزاران وات در ساعت بیان می شود و رتبه بندی های رایج بین 4.5Kw، 9Kw و 12Kw هستند.

راه های تعیین نیازهای حرارتی دستگاه گرمکن قالب

  1. افزایش دمای قالب را با محاسبه تفاوت بین دمای غیرفعال (محیط) و دمای تنظیم، تعیین می کنند.
  2. می توان میانگین دمای محیط را 70 درجه فارنهایت فرض کرد.
  3. میتوانید مقدار حرارت ویژه قالب را خودتان تعیین کنید.
  4. مقدار استاندارد برای فولاد 0.12 و برای آلومینیوم، 0.24 است.
  5. واحد آب قابل حمل سریعتر گرم می شود، بنابراین قادرید زودتر قالب گیری را شروع کنید.
  6. با گرمکن، پمپ و سنسور قوی‌تر، MC5 به سرعت به دمای هدف در 1 درجه از نقطه تنظیم می‌رسد و 4 بار در ثانیه نمونه‌برداری می‌کند تا سطوح بهینه را در طول تولید حفظ کند. بنابراین می‌توانید قطعات بیشتری را سریع‌تر و بهتر قالب‌گیری کنید، و بهره‌وری و قیمت نهایی خود را افزایش دهید.

برنامه نویسی دستگاه گرمکن قالب

صفحه نمایش لمسی بزرگ MC5 به شما این امکان را می دهد تا 64 تنظیمات مختلف دما، عملیات از پیش تعیین شده، نظارت بر پیشرفت، تشخیص خطاها، بهبود تعمیر و نگهداری و موارد دیگر را ذخیره کنید. در نتیجه پنل G1 استاندارد است و پنل پیشرفته تر G3 به عنوان یک ارتقاء اختیاری در دسترس است. دلیل آن این است که، شیر برقی به راحتی در قسمت بیرونی کابینت قرار دارد که دسترسی به آن آسان تر است و حالت جامد در کنترل بخاری و سایر اجزای حیاتی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. برای تعمیر قسمت داخلی، فقط چهار پیچ و صفحه پایه را بردارید تا کلید قطع ایمنی از راه اندازی تصادفی جلوگیری کند.

برنامه نویسی دستگاه گرمکن قالب

 بیشتر بخوانید: قابلیت دستگاه تراش CNC

راه کنترل دمای دستگاه گرمکن قالب

یکی از کوچک‌ترین، سبک‌ترین و متحرک‌ترین راه های کنترل‌کننده‌ دمای قالب، MC5 است که در مکان‌های تولید قرار می‌گیرد و درنتیجه با چرخ‌های تعبیه‌شده در پایه، جابه‌جایی از ماشینی به ماشین دیگر آسان می شود. 

 صرفه جویی انرژی هنگام مصرف دستگاه قالب

اندازه بخاری و پمپ در MC5 جدید برای عملکرد بهینه شده است و مصرف انرژی را به حداقل می رساند. نرم‌افزار کنترل دقیق و مدارهای فن‌آوری پیشرفته دستگاه، زمان روشن شدن بخاری را تا 8 درصد کاهش می‌دهد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی شما را افزایش می‌دهد. واحدهای استاندارد (G1) MC5 جدید در انبار و آماده ارسال هستند. از جمله راه های لازم برای استفاده اعم از: منیفولدهای دو طرفه یا چهار طرفه و شیرهای توپی، همچنین یک شیر بای پس فشار قابل تنظیم می باشد که به شما امکان می دهد عملکرد را برای کارهای مختلف تنظیم و بهینه کنید. کیلووات در ساعت، کیلووات مورد نیاز برای بالا بردن دمای قالب در یک ساعت است و سعی کنید نزدیکترین رتبه بندی "استاندارد" KW را برای بار گرمایی انتخاب کنید. مثال: یک بار 7.5 کیلوواتی به یک بخاری استاندارد 9 کیلووات نیاز دارد.

اگر زمان گرم کردن دستگاه گرمکن قالب برای شما مهم و مورد نیاز است، بخاری باید بر اساس آن اندازه شود. به عنوان مثال: یک بار 6 کیلووات برای یک ساعت تبدیل به بار 12 کیلووات برای نیم ساعت می شود. علاوه بر این، یک بار 4 کیلووات برای یک ساعت به یک بار 16 کیلووات برای 15 دقیقه تبدیل می شود. انواع روش های گرم کردن به شرح زیر است:

  • گرم کردن 45 دقیقه: کیلووات بر ساعت را بر 75/0 تقسیم کنید.
  • گرم کردن 30 دقیقه: کیلو وات در ساعت را بر 50. تقسیم کنید.
  • گرم کردن 15 دقیقه: کیلو وات در ساعت را بر 25/0 تقسیم کنید.

 

 صرفه جویی انرژی هنگام مصرف دستگاه قالب

 بیشتر بخوانید: دستگاه قالب

نتیجه گیری

KW مورد نیاز برای حفظ نقطه تنظیم دستگاه گرمکن قالب، پس از دستیابی تنها کسری از آنچه در ابتدا مورد نیاز می باشد است. بنابراین، یک دستگاه گرمکن قالب با اندازه گرمایش اولیه معمولاً برای حفظ نقطه تنظیم و جبران هر دقیقه تشعشع یا افت جذب کافی است.

برای اطلاع بیشتر از انواع دستگاه صنعتی با همکاران ما در مجموعه یونیکسل در ارتباط باشید. 

 

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است