logo

مزایای استفاده از تکنولوژی تزریق پلاستیک در ساخت خودرو

تزریق پلاستیک به عنوان تکنولوژی جدید و در حال پیشرفت فرصتهای تازه‌ی برای استفاده از قطعات ساخته شده با این روش در ساخت خودرو فراهم می‌کند. صنایع جهانی درصد بیشتری از قطعات مورد نیاز خودروها را با پلاستیک تولید میکنند و ماشین آلات تزریق پلاستیک قادر به پاسخ به این تقاضا هستند. در این مقاله به پاسخ این سوال می پردازیم که چرا قطعات ساخته شده به وسیله تزریق پلاستیک در بازارهای تولید خودرو در اروپا ، آمریکای شمالی و آسیا بسیار محبوب هستند.

وزن کلی کمتر با استفاده از تزریق پلاستیک

کاهش وزن وسایل نقلیه یکی از روشهای اصلی برای افزایش بهره وری سوخت بدون نیاز به از بین بردن قدرت و توان خودرو است.موتور خودرو هر چه وزن کمتری را به حرکت درآورد، راننده راندمان بهتری از موتور دریافت میکند ،سوخت کمتری مصرف میکند و آلایندگی کمتری ایجاد می کند.دستگاه های تزریق پلاستیک با ارائه قطعات سبک وزن که می توانند جایگزین اجزای فولادی و آلومینیومی سنگین شوند ،به تولید کننده کمک میکنند تا به همه این اهداف دست یابد.با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از قطعات داخلی و قطعات موتور با کمک فرایندهای تزریق پلاستیک ساخته میشوند ، وزن بزرگترین وسایل حمل و نقل نیز به طور پیوسته در حال کاهش است.

ساخت انواع قطعات داخلی و موتور خودرو به وسیله ی تزریق پلاستیک

ساخت درصد بیشتری از قطعات مهم خودرو از یک تامین کننده واحد تزریق پلاستیک می تواند فرایندهای تولید و کنترل هزینه ی شما را بهبود ببخشد.از آنجا که از تزریق پلاستیک می تواند برای ایجاد بسیاری از قطعات مختلف استفاده شده در هر طراحی مدرن استفاده کرد، می توان ده ها طرح متمایز را به فقط یک یا دو پیمانکار تزریق پلاستیک سفارش داد.برخی از کاربردهای فعلی این روش در صنعت خودرو شامل موارد زیر میشود:

1- لنز و چراغ خودرو

2- گیره ها و روکش های محفظه موتور و قطعات روشنایی

3- سیستم سیم کشی خودرو

4- سپر عقب و جلو

5- شیشه ها (در بعضی خودروها)

6- قطعات سیستم سوخت رسانی

7- لوله و اتصالات موتور

8- سیستم کامل دستگیره های در

9- داشبورد و کنسول ماشین

10- سیستم صوتی و متعلقات آن

11- دستگیره تعویض دنده و اهرم های کنترل مشابه

12- دکمه ها و پانل های اطراف ماشین

13- برخی قطعات رادیاتور

114سانروف 

و…

مواد اولیه متنوع در تزریق پلاستیک

از آنجایی که مواد پلاستیکی و کامپوزیتی بسیار زیادی در بازار برای استفاده ماشین های تزریق پلاستیک وجود دارد که هر کدام خصوصیات و خصوصیات مخصوص به خود را دارند. این به این معنی است که تامین کنندگان کوچک و بزرگ زیاد مواد اولیه برای انواع نیازهای تولید کنندگان به آسانی و سرعت با قیمتهای مختلف در دسترس است.

از قطعات موتور که در برابر خوردگی باید مقاوم باشند تا قطعات بیرونی ماشین که در برابر UV نیاز به مقاومت دارند مواد اولیه مختلفی برای رفع نیازهای شما وجود دارد.وجود اطلاعات گسترده درباره آزمایشهای موجود برای این مواد اولیه تزریق پلاستیک ، طراحی قطعات جدید یا حل مشکلات مدلهای موجود را برای پاسخ به موقع بسیار آسان می کند.

ساخت قطعات با جزئیات به وسیله ی تزریق پلاستیک

در آخر ، به ویژه در مواردی که به قطعات خودرو با تلرانس بالا و احتمال خطای کم نیاز دارید ، قالب تزریق پلاستیک نیازهای شما را برطرف می‌کند. به عنوان مثال ، یک خطای کوچک در زاویه دقیق قطعه موتور می تواند منجر به اتلاف سوخت یا روغن شود که برای موتور فاجعه بار است.ساخت قطعات به کمک تزریق پلاستیک ،فرآیندی کم خطا با تحمل بالا به ارمغان می آورد. کنترل کیفیت استاندارد و درست می‌تواند این خطا را به صفر برساند تا رضایت‌مندی مشتریان افزایش می‌یابد.

به طور کلی ، انتظار می رود که مصرف پلیمرها در بخش خودرو به رشد خود ادامه دهد. نرخ رشد به نوع پلاستیک ، کاربردشان در خودروها و همچنین قوانین بازیافت در مناطق مختلف بستگی خواهد داشت. انتظار می رود با معرفی خودروهای الکتریکی ، سرعت رشد پلاستیک ها مانند PP ، PA ، PC و PE افزایش یابد ، در مقابل انتظار می رود مصرف پلاستیک های مهندسی کند شود.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است