logo

مزایای استفاده از دستگاه فرز افقی

دستگاه های فرز افقی دستگاههایی هستند که در آنها یک اسپیندل حاوی یک ابزار برش چرخان به قطعه کار فشار می آورد تا به قطعه شکل دهد.دستگاه های فرز افقی از چند جهت با نمونه های عمودی متفاوت هستند. اصلی ترین تفاوت بین این دو نوع دستگاه فرز جهت دوک است.در دستگاه های فرز عمودی ، دوک دارای جهت گیری عمودی است. اما در دستگاه فرز افقی ، دوک دارای جهت افقی است.

دستگاه های فرز افقی

وقتی به تفاوت بین دستگاه فرز افقی و عمودی فکر میکنیم شاید اولین چیزی که به ذهن بیاید تفاوت قیمت این دستگاهها است. هزینه خرید دستگاههای فرز افقی بسیار بیشتر از دستگاه های عمودی است اما قیمت خرید تنها بخش کوچکی از ماجرا را بازگو میکند.

افزایش بهره وری و کارایی دستگاه فرزافقی

دستگاهای فرز افقی برای تولید در حجم بالا مورد استفاده قرار میگیرند. اگر تولیدی کوچکی دارید شاید دستگاه فرز عمودی برای شما مناسب تر باشد. اما اگر به افزایش تولید فکر میکنید و یا خط تولید بزرگی دارید بهتر است از دستگاه فرز افقی استفاده کنید.

علاوه بر این، بسیاری از دستگاهای فرز افقی امکان ادغام دو پالت را فراهم می کنند و باعث می شود خط تولید بدون وقفه، آسانتر و موثر تر کار کند.

1- افزایش دقت

اگر قطعات پیچیده ای تولید می کنید ، برای تولید این قطعات به وسیله ی ماشینهای فرز عمودی اغلب به بیش از یک مرحله کار نیاز است .همچنین تولید قطعات پیچیده توسط دستگاه فرز عمودی، به مهارت زیادی نیاز دارد و پیدا کردن نیروی کار ماهر برای کار کردن با این نوع دستگاه کار آسانی نیست. در مقابل دستگاههای فرز افقی مراحل کار را کوتاه تر میکنند و کار کردن با آنها بسیار آسانتر است.

2- افزایش مقاومت

دستگاهای فرز افقی معمولا ساختار جعبه مانند محکمی دارند. این طراحی برای استفاده از دستگاه، تحت فشار و متریال سنگین بسیار مناسب است.همچنین این ساختار باعث میشود انحراف ، سایش ، لغزش و پارگی در قطعات تولیدی و همچنین خود دستگاه میشود.

بنابراین اگر قطعه ی تولیدی شما نیازمند استحکام بالایی است دستگاه فرز افقی برای شما مناسب تر است.

3- سرعت بیشتر

با توجه به اینکه کار با دستگاههای فرز افقی ساده تر از کار با دستگاههای عمودی است مخصوصا در قطعات پیچیده کار با ماشینهای فرز افقی بسیار سریعتر و بدون اتلاف وقت انجام میگیرد. پس با استفاده از دستگاه های افقی زمان تولید هر قطعه بسیار کاهش پیدا میکند.

4- افزایش سود

بدون شک هیچ تولید کننده ای مخالف افزایش سود خود نیست! بله هزینه ی خرید دستگاه فرز افقی بیشتر است اما همان طور که در بالا اشاره کردیم این نوع ماشین باعث افزایش بهره وری در کارخانه ها شده، پس درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.افزایش مقاومت به این معنی است که شما هزینه های کمتری را برای نگهداری از قطعه ی تولیدی و خود دستگاه هزینه می کنید، و افزایش دقت به این معنی است که می توانید طیف گسترده تری از پروژه ها را بر عهده بگیرید.

در انتها اینکه دستگاهای فرز افقی به شما این امکان را میدهند تا با نرخ رقابتی تر قیمت گذاری کنید، پروژه های بیشتری پیدا کنید و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنید.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است