logo

گازگیر مواد چیست؟

یکی از موارد مهم در فرایند قالبگیری تزریقی ، خروج مواد فرار ناشی از پخت از قالب است. تولید محصولات با کیفیت و با دوام همیشه دغدغه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بوده است. از آنجایی که مواد پلاستیکی آب دوست اگر در معرض هوای محیط قرار بگیرند مقداری رطوبت را به خود جذب می کنند و اثرات ناشی از آن روی کیفیت محصول نهایی تاثیرات قابل توجهی خواهد گذاشت. لذا، با توجه به نوع مواد اولیه، رطوبت گیری یا همان گازگیری قبل از تولید محصولات پلاستیکی برای کیفیت بالا و دوام بیشتر از الزامات محسوب می شود.

عملیات گاز گیری به وسیله دریچه های تعبیه شده در داخل قالب،خط جدایش نیمه‌های قالب و میل پران انجام میشود.

گاهی به دلیل حجم زیاد گاز آزاد شده، وجود دریچه ها کافی نیست در چنین مواردی نیمه های قال در زمان پخت قطعه ،یک یا دو بار به مدت 1 تا 2 ثانیه باز شده و سپس دوباره بسته می‌شود.

دسته ای از مواد پلیمری مانند پلاستیک های مهندسی جاذب رطوبت هستند مانند ABS ،PC و PA  که رطوبت در هستهای مواد نفوذ می کند و جمع می شود. اینگونه مواد حتما نیاز به گاز گیری دارند.

استفاده از دستگاه گازگیر همچنین باعث کاهش زمان ذوب مواد و افزایش ظرفیت تولید مواد مذاب توسط دستگاه به دلیل گرم و خشک کردن مواد پلاستیک قبل از ورود به سیلندر ماشین تزریق میشود.

توجه داشته باشید که جداره دستگاه باید کاملا عایق باشد به طوری که از اتلاف گرما و جذب رطوبت جلوگیری کند.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است