logo

نقش نمادهای الکترونیکی در کسب و کارهای اینترنتی

تقریبا همه ی ما تجربه استفاده از کسب و کارهای آنلاین را داشته ایم حتی خیلی از ما روزانه برای موضوعات مختلف مثل سفارش محصولات مختلف یا درخواست سرویسهای گوناگون با این کسب و کارها سروکار داریم ؛با این حال این خدمات موضوعی نسبتا جدید در کشور بوده و با افزایش روز افزون اینگونه شرکتها سوال اصلی این است که به کدام یک از این سایتها و اپلیکیشن های اینترنتی میتوان اعتماد کرد؟ اینجاست که نقش نمادهای الکترونیکی به میان می آید:

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد الکترونیکی به زبان ساده برای احراز هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی مورد استفاده قرار میگیرد. هدف از اعطای نماد الکترونیکی, قانونمند کردن و ایجاد یک چارچوب قانونی برای فعالیت و کسب و کار های اینترنتی است. این نماد اعتماد ،یک نشان دولتی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ( وزارت صنعت, معدن و تجارت) صادر میشود. شما میتوانید این نماد را در پایین و قسمت انتهایی وبسایت "یونیکسل" مشاهده کنید.

نماد اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ، تنها مرجع رسمی اعطای مجوز کسب و کارهای اینترنتی ، نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی ، ارائه خدمات به استارت آپ ها ، ارائه مجوز به استارت آپ ها ، بررسی شکایات از کسب و کارهای اینترنتی ، شناسایی بررسی و پیگیری مشکلات کسب و کارهای اینترنتی ، ارائه مجوز به سایر وب سایت های ارائه دهنده کالا و خدمات صنفی در کشور می باشد.

تمامی سایت‌های فعال ایرانی صرف‌نظر از نوع و موضوع فعالیت اعم از تجاری، شرکتی، شخصی، فرهنگی یا دولتی ملزم به ثبت مشخصات خود در این سامانه هستند و از لحاظ نوع و موضوع فعالیت تفاوت خاصی بین آنها وجود ندارد. همانطور که در بخش شناسنامه سایت در انتهای وب سایت میبینید "یونیکسل" داری نماد اتحادیه کشوری کسب و کار است.

نماد ستاد ساماندهی وبسایت ها

ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به عنوان مرجع احراز هویت مدیران تمام پایگاه‌های اینترنتی بوده و وابسته به  مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. تمامی اطلاعات ثبت شده سایت‌ها در این ستاد در کارگروه تعیین محتوای مجرمانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.حسن ثبت نام در این سایت این است که در صورتیکه وزارتخانه اطلاعات رسمی شما نظیر شماره ی تماس شما و ... را داشته باشد، در صورتی که بخشی از سایت شما مصداق فیلترینگ باشد، به جای اینکه سایت شما بدون خبر فیلتر شود. ابتدا از طریق ایمیل و پیامک به شما هشدار داده خواهد شد. در بسیاری از مواقع با حذف همان بخش از سایت، مشکل برطرف می شود و نیازی به پروسه ی زمانبر رفع فیلترینگ نخواهد بود. 

وبسایت "یونیکسل" در ستاد ساماندهی وبسایت ها ثبت شده است و دارای نماد ستاد ساماندهی می‌باشد.





کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است