logo

۵ تکنولوژی که تولید ماشین آلات را در سال ۲۰۲۱ تغییر می‌دهند

با ظهور فناوری‌های جدید، تولیدکنندگان ماشین آلات از فرصت‌های جدید و مهیجی بهره‌مند می‌شوند که به آنها این امکان را می‌دهد تا فرایند تولید خود را بهبود می‌بخشد. با این حال، تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام نوع فناوری ارزش سرمایه‌گذاری دارد و برای کدام یک باید صبر کرد، می‌تواند دشوار باشد. ما لیستی از ۵ تکنولوژی برتر را که برای تولیدکنندگان ماشین آلات لازم است به دقت زیر نظر داشته باشند، در این مقاله برای شما آماده کرده‌ایم.

۵ تکنولوژی برتر برای تولیدکنندگان ماشین آلات

1- تکنولوژی ۵G و تأثیر آن بر تولیدکنندگان ماشین آلات

کارخانه‌های هوشمند در حال تبدیل شدن به یک امر عادی در چشم‌انداز آیندهٔ ساخت ماشین آلات هستند، زیرا تولیدکنندگان بیشتر و بیشتر دستگاه‌های متصل به یکدیگر را در کارخانه‌های خود به عنوان راهی برای استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، اتوماسیون و اینترنت اشیا (IOT) به کار می‌برند. این دستگاه‌ها قادرند محیط خود را درک کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند و عملکردهای کارآمدتر و موثرتری از خود نشان دهند.

با همه‌گیری ۵G، تولیدکنندگان اگر می‌خواهند از مزایای کارخانه‌های هوشمند بهره‌مند شوند، باید به‌طور کامل با دستگاه‌های متصل با یکدیگر سازگار شوند. شبکه‌های ۵G مزایای زیادی از جمله ظرفیت بالا، انعطاف‌پذیری و عملکرد با تأخیر بسیار کم برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند.

کارخانه داران اگر می‌خواهند از دستگاه‌های متصل و دیتا آنالیز در تولیدات خود استفاده کنند باید خود برای ورود به دنیای ۵G آماده کنند.

2- اتوماسیون پیشرفته و قابلیت‌های رباتیک

برای استفادهٔ حداکثری از اتوماسیون و ربات‌ها به کارخانه‌های هوشمند نیاز است. گرایش به استفاده از کارخانه جات و خط‌های تولید هوشمند و متصل، باعث پیشرفت این تکنولوژی‌ها در سالهای اخیر شده‌است. این فناوری‌ها حتی در شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند زیرا امکان سرمایه‌گذاری تدریجی را فراهم می‌کنند و تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا همزمان یک فرایند را برای چندین ماشین تعریف کنند.

در حالی که تولیدکنندگان ماشین آلات برای یافتن نیروی متخصص واجد شرایط تلاش می‌کنند، اتوماسیون و فناوری‌های رباتیک به پر کردن این خلأ کمک می‌کنند. در کشورهای پیشرفته ربات‌های هوشمند (متصل به هم) اغلب با هزینه سالیانه متوسط کارگر یا کمتر از آن خریداری می‌شوند. این کار به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد نیروی کار مورد نیاز خود را با تکنولوژی مؤثر، بهینه کنند.

3- کاهش زمان خرابی دستگاه‌ها با تجزیه و تحلیل دیتا

آیا می‌دانید تنها یک ساعت تعطیلی خط تولید می‌تواند هزاران حتی میلیونها تومان ضرر به کارخانه‌ها وارد کند؟ خوشبختانه به کمک تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی می‌توان میزان قطعی برنامه‌ریزی نشدهٔ دستگاه‌ها را تا بین ۵۰ تا ۷۵ درصد کاهش داد. این به این دلیل است که تجزیه و تحلیل دیتا به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا نحوه کار تجهیزات و دلیل خرابی آنها را بهتر درک کنند و به آنها اجازه می‌دهد از خرابی ماشین آلات جلوگیری کنند.

متغیرهای زیادی وجود دارد که نمی‌توان آنها را پیشبینی کرد، مانند تغییرات و اختلالات در بازار یا چالش‌های جغرافیایی. با این حال، تولیدکنندگان می‌توانند با تصمیم‌گیری دقیق و سریع به وسیلهٔ تجزیه و تحلیل دیتا، احتمال متضرر شدن کاهش دهند. تجزیه و تحلیل دیتا به تولیدکنندگان کمک کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد تعمیر و نگهداری ماشین آلات و بهینه‌سازی زنجیره تأمین بگیرند، که به نوبه خود بر کیفیت کالا، زمان تحویل و تجربه کلی مشتری تأثیر مستقیم می‌گذارد.

4- افزایش استفاده از رایانش لبه ای (Edge Computing) و امنیت سایبری

با استفاده از رایانش لبه ای، بیشتر فرآیندهای رمزگذاری و یادگیری ماشین به جای اینکه در فضای ابری انجام شود، بر روی دستگاه انجام می‌شود و امنیت به جای اینکه توسط یک کاربر خاص انجام شود، به صورت متمرکز مدیریت می‌شود. رایانش لبه ای به شما امکان می‌دهد تا روی ی دستگاه خاص پردازش انجام دهید و سپس داده‌ها را سریع انتقال دهید و راه حل را به کارخانه منتقل کنید.

رایانش لبه از پهنای باند کمتری استفاده می‌کند در حالی که تأخیر پردازش را کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند از طریق ویژگی‌های امنیتی به روزرسانی شده توسط فروشنده و با نگه داشتن انواع خاصی از داده‌های خصوصی در فضای ابری، امنیت سایبری را بهبود بخشد. امنیت سایبری یک نگرانی اساسی برای کارخانه‌های هوشمند است و سیستم‌های ایمن تنها با اتصال ۵G کارایی شان افزایش می‌یابد. رایانش لبه‌ای باعث افزایش قابلیت‌های امنیت سایبری می‌شود و همین نکته باعث جذابیت بیشتر این تکنولوژی برای تولیدکنندگان می‌شود.

5- استفاده از تکنولوژی پرینت ۳ بعدی

براساس گزارش سایت wohlers، انتظار می‌رود صنعت چاپ سه بعدی در سال ۲۰۲۲ تا ۲۳٫۹ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۲۴ تا۳۵٫۶ میلیارد دلار رشد کند. چند پیشرفت اساسی مانند پیشرفت در نرم‌افزار و معرفی مواد جدید به این رشد دامن زده‌است، این پیشرفت‌ها در عین ساده‌سازی پتانسیل باورنکردنی در آینده برای سفارش انبوه را وارد این صنعت می‌کند.

با پیشرفت صنعت چاپ سه بعدی، صنعت تولید ماشین آلات به چند روش اساسی تغییر شکل می‌یابد:

. هزینه‌های نیروی کار نقش بسزایی در تعیین مقدار پولی دارد که برای تولید نمونه اولیه باید هزینه شود. روش‌های نمونه سازی سنتی از جمله مراحل تولید و قالب تزریق هزینه زیادی دارند زیرا به نیروی کار انسانی زیادی احتیاج دارند. هزینه‌های نیروی کار نیز برای تولیدات معمولی بسیار زیاد است. خط تولید شما به اپراتورها و تکنسین‌های مجرب ماشین احتیاج دارید. در حالی که، برای چاپ سه بعدی، تنها به یک نیروی کار برای وارد کردن دستورات پرینت نیاز است.

. به وسیلهٔ مونتاژ خودکار، کارخانه‌ها می‌توانند قطعات چند تکه را با استفاده از ترکیبی از قطعات پلاستیکی و قطعات فلزی چاپ سه بعدی، به‌طور یکپارچه ادغام کنند.

. نرم‌افزار و مدیریت داده‌های بهبود یافته، باعث بهبود مدیریت سیستم و کیفیت قطعه می‌شود که در نهایت نتایج بهتری را برای مصرف‌کنندگان نهایی به دنبال خواهد داشت.

. دانشگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی مدرن به طراحان آموزش می‌دهند تا، از فناوری چاپ سه بعدی برای استفاده بهتردر کارخانه‌ها استفاده کنند.

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است

کلیه حقوق وبسایت متعلق به شرکت نونگار است